Rzeszów 35 – 016, ul. Kraszewskiego 1 tel./fax. (017) 853 28 68 e – mail: bpo@cewop.org.pl, http://www.bpo.prv.pl |
|||||||||||||||
|
Biura Porad Obywatelskich udzielają porad w sprawach: · mieszkaniowych, · rodzinnych, · świadczeń socjalnych, · świadczeń z ubezpieczenia społecznego, · zatrudnienia i bezrobocia. Biura udzielają informacji w sprawach z kategorii: · cudzoziemcy i repatrianci, · finanse, · kombatanci/osoby represjonowane, · sprawy dotyczące wojska, · leczenie/opieka medyczna, · niepełnosprawność, · obywatel a instytucja, · pozbawienie wolności, · spadki, · sprawy konsumenckie, · stosunki międzyludzkie, · własność.
W każdym przypadku doradca BPO wysłuchuje klienta i we współpracy z nim określa istotę problemu. Następnie – w zależności od rodzaju problemu – udziela porady lub informacji.
Porada obywatelska polega na: · wyszukaniu w posiadanych zasobach informacyjnych różnych możliwości rozwiązania problemu, · przedstawieniu klientowi możliwych rozwiązań i ich konsekwencji, · wsparciu klienta w dokonaniu wyboru sposobu postępowania z poszanowaniem jego samodzielności w podejmowaniu decyzji, · sporządzeniu (w razie jeśli istnieje taka potrzeba) wspólnie z klientem planu działania.
Informacja obywatelska polega na: · wskazaniu specjalisty, instytucji lub organizacji właściwej do załatwienia sprawy, · wyjaśnieniu obowiązującego trybu postępowania i podstawowych pojęć, · wskazaniu przepisów mających zastosowanie w sytuacji klienta. |