Edukacja
konsumencka |
|
|
Młodzi ludzie to przyszli konsumenci, którzy już teraz mają ogromny wpływ na rynek. Uświadomiony młody konsument, umiejętnie korzystający z przysługujących mu praw będzie wybierał lepiej, stymulując postępowe i odpowiedzialne społecznie zachowania biznesowe. W dodatku, asertywna i pewna siebie w relacji z przedsiębiorcą postawa młodych konsumentów, nie błądzących po omacku w świecie skomplikowanych przepisów i procedur prawnych, będzie oddziaływać na rozwój przyjaznych dla konsumentów technik sprzedaży i narzędzi marketingowych, a także przyjaznego dla konsumentów i transparentnego rynku. Celem projektu jest wypracowanie wśród uczniów należących do różnych grup wiekowych postawy świadomego konsumenta umiejętnie korzystającego z przysługujących mu praw. Dlatego projekt ten bez wątpienia stał się w znacznym wkładem w budowę świadomego swoich praw i obowiązków odpowiedzialnego za skutki swych działań społeczeństwa obywatelskiego. |
|
|
l
Typy konsumentów
|
|
Świadomy konsument
to osoba, która zna wszystkie przysługujące jej prawa konsumenckie,
a w sytuacji ich naruszenia umie skutecznie walczyć w ich obronie
|
|
Wybrane akty prawne dotyczące praw
konsumentów: USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. U S T A W A z dnia 14 lutego 2003 r. o zmianie ustawy - Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw
|
|