Edukacja konsumencka
Zakupy

 

Strona główna   Wprowadzenie     Marketing i reklama   Zakupy    Znaki informacyjne  W Internecie  Podsumowanie  

 
Strona główna

 

Wprowadzenie

 

Marketing i reklama

 

Zakupy

 

Znaki informacyjne

 

W Internecie

 

Podsumowanie

 

 

 

 

 

Pułapki w sklepie

Oprócz reklamy stosuje się często inny chwyt – promocję
 
Producenci czasem obniżają cenę abyś wybrał właśnie ten artykuł, który oni chcą sprzedać.
 
Obniżki zawsze mają swoja przyczynę:
  • upływający termin przydatności do  spożycia,
  •  niska jakość towaru,
  • oferowany towar jest już nie modny.
 
Uważaj! Czasem towar w promocji ma wyższą cenę niż zwykły!!!
 
Jedna z form promocji sprzedaży jest merchandising.
Jest to sposób wpływania na decyzje klienta poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów.
 aranżacja sklepu,  przyjemna muzyka, wyposażenia półek, sposób ułożenia towaru na półkach
 rozmieszczenia towaru w sklepie (towary pierwszej potrzeby znajdują się na końcu sklepu.)
 

Pamiętaj: Jeśli nie chcesz ulec naciskom w sklepie i własnej pokusie, zabieraj zawsze ze sobą listę zakupów.
Zaoszczędzisz pieniądze!

Umowa sprzedaży

  • lZawsze gdy dokonujemy zakupy rzeczy ruchomej  zawieramy ze sprzedawcą  umowę
  • Stronami tej umowy  są konsument i sprzedawcą
  • Dowodem zawarcia umowy może być  paragon lub faktura
  • Umowa może być zawierana bezpośrednio lub na odległość (sprzedaż wysyłkowa lub internetowa
l
l
l

Gdy towar jest zepsuty…

  • możemy skorzystać z możliwości zareklamowania produktu ze względu na niezgodność towaru z umową
  • możemy dochodzić swych praw  na podstawie gwarancji
 
l
 

Gwarancja

  • lNie ma obowiązku jej udzielania
  • Udziela jej producent, importer  lub hurtownik
  • Odpowiedzialność ponosi gwarant
  • Czas gwarancji zależy od gwaranta
  • Sposób załatwienia reklamacji  określony jest w w umowie gwarancyjnej
l
l
l
l
l
 

Niezgodność towaru z umową

  • TTowar jest uszkodzony
  • Produkt jest niekompletny
  • Przedmiot nie nadaje się do celu, do jakiego  zwykle jest używana
  • Zakupiona rzecz czy usługa nie ma cech deklarowanych przez sprzedawcę
l
l
l
l
l
l
 

Reklamacja

Żądanie konsumenta  do doprowadzenia  towaru  do stanu  zgodnego z umową poprzez nieodpłatną  naprawę  lub wymianę  na nowy.  W szczególnych  przypadkach  konsument może żądać obniżenia ceny  lub zwrotu pieniędzy

 

 

Do pobrania >>>  Protokół reklamacyjny