Edukacja konsumencka
Podsumowanie

Strona główna   Wprowadzenie     Marketing i reklama   Zakupy    Znaki informacyjne  W Internecie  Podsumowanie  

Strona główna

 

Wprowadzenie

 

Marketing i reklama

 

Zakupy

 

Znaki informacyjne

 

W Internecie

 

Podsumowanie

Warto pamiętać!

 

Zasada pierwsza: Dokładnie czytaj informacje na etykiecie towaru. Dowiesz się jaki jest jego skład i jak należy się z nim obchodzić.
 
Zasada druga: Kupując żywności zawsze sprawdzaj, czy opakowanie jest szczelnie zamknięte, czy nie zostało uszkodzone i czy nie upływa termin przydatności do spożycia.
 
Zasada trzecia: Paragon jest potwierdzeniem, że sprzedawca zawarł z tobą umowę. Przechowuj go przez 2 lata. Jest on podstawą reklamacji, jeżeli w tym czasie okaże się, że towar jest niezgodny z umową.
 
Zasada czwarta: Zanim coś kupisz, dowiedz się, czy w innym sklepie nie można tego kupić taniej. Oceń, czy lepiej zapłacić więcej za produkty markowy, czy mniej za nieznany i nigdzie nie reklamowany.
 
Zasada piąta: Zastanów się, czy warto korzystać z każdej promocji lub wyprzedaży. Towar kupiony w ramach promocji także podlega reklamacji (jednak gdy był tańszy ze względu kończący się termin ważności lub z powodu widocznych usterek,
ta reklamacja nie może go dotyczyć).
 
Zasada szósta: Pamiętaj, że producenci chcą, byś kupował właśnie ich produkty. Przyjmuj informacje, ale broń się przed naciskiem.
 

Konsumentom,
których prawa zostały naruszone pomagają:

Miejski Rzecznik Konsumentów
Udzieli bezpłatnej pomocy, skontaktuje się z nieuczciwa firmą i spróbuje wpłynąć na załatwienie sprawy. Może nawet skierować sprawę do sądu.
 
Adres:
 
35-002 Rzeszów, Plac Ofiar Getta 7
Telefon:
 
017 87 54 691
Godziny pracy:
 
730 - 1530

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Jest to centralny urząd, którego zadaniem jest ochrona konkurencji na rynku oraz zbiorowych interesów konsumentów.