Edukacja konsumencka
Marketing i reklama

 

Strona główna   Wprowadzenie     Marketing i reklama   Zakupy    Znaki informacyjne  W Internecie  Podsumowanie  

 
Strona główna

 

Wprowadzenie

 

Marketing i reklama

 

Zakupy

 

Znaki informacyjne

 

W Internecie

 

Podsumowanie

 


Marketing to działanie podejmowane przez producentów i sprzedawców
mające skłonić konsumentów do kupna produktu.
 

Producenci „kuszą” nas:
  •  ceną,
  •  bezpłatną próbką,
  •  dodatkowym kuponem,
  •  premią,
  •  możliwością wygrania nagrody (wycieczki) w konkursie,
  •  programem lojalnościowym.
Najbardziej popularna koncepcja marketingu mix to tzw. „4P”
 (product, price, place, promotion)
 
 

Jak działa reklama?

Specjaliści od reklamy korzystają z wiedzy psychologów i socjologów.

 
Reklama uczuciowa fantastycznie, ostra jazda z.., rewelacyjnie, super itd…
Reklama budzi złość, gdy nie posiadamy tego produktu. Reklama obiecuje radość ze wspólnego zjedzenia chrupek lub łatwe rozwiązanie trudnego problemu np. łupież, trądzik…
 
Reklama mądra – przekonują logiką, racjonalnością, wynikami „obiektywnych” badań naukowych. 80% badanych pozbyło się próchnicy! Kto robił badania?  Nie wiadomo!
 
Gwiazdy Ona stosuje taki szampon i tak świetnie wygląda! 
Pamiętaj! Ci idole wcale nie używają tego produktu. Występ w reklamie to ich praca.
 
Ludzie zwykli – przedstawia sceny z życia codziennego, „zwykłych ludzi”. Produkt jest adresowany do Cebie!
Nie tylko do gwiazd.
On zwykły człowiek ma kartę płatniczą, może kupować „bez pieniędzy”, ja też mogę!
 
Silne bodźce – wśród wielu informacji, człowiek koncentruje uwagę na silnych nowych bodźcach. Ważny jest slogan reklamowy, krotki wpadający w ucho. „Zimą latem polskim Fiatem”…
 
 

Jak traktować reklamę?

Reklama ma skłonić do wydania pieniędzy,

  •  Pomyśl czy to ci jest potrzebne,
  •  Patrz krytycznie na zawarte w reklamie obietnice,
  •  Zastanów się dlaczego wybierasz ten produkt, a nie tamten,
  •  Pamiętaj, że reklama może wprowadzać w błąd,
  •  Reklama ma służyć producentowi, a nie tobie.